Få vist sortiment og billeder ?
Med henvisning til bekendtgørelse om forbud mod reklame, synlig anbringelse og fremvisning m.v. af elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere med og uden nikotinHer finder du løse brændere / coils som nemt kan udskiftes inde i e-cigaret tanken. På den måde vil du bringe nyt liv i en ellers brugt tank. Selve coilen er en lille brænder enhed, som omdanner væsken til damp ved hjælp af små væger der suger væsken og opvarmer den. Du vil med tiden opleve at disse væger bliver slidt, hvilket resultere i at smagen forringes. Derfor er det en god idé at skifte coil i sin clearomizer når smagen begynder at blive kedelig.
Brænderen i en e-cigaret går også under andre navne som fx. coil, brænder, filter og fordamper.
En coil omdanner din e-juice til damp inde i tanken. Derfor har den stor betydning for hvor meget, hvor varm, og hvor smagfuld damp du får ud af din e-cigaret. Coilen er også med til at afgøre hvor meget luft der kommer igennem når du suger. Typisk er der et udvalg af coils til en given tank, som har forskellige ohm og forskellige spektra af watt. Derfor er det vigtigt at vælge en tank som kan bruge en coil, dér tilpasser sig dine behov.
Coils har en begrænset levetid, og skal skiftes ud når den begynder at smage grimt. Herunder finder du et bredt udvalg af friske coils til din e-cigaret.
Viser 1 - 29 af 29 varer
Viser 1 - 29 af 29 varer
En coil bliver også kaldt en brænder, filter, atomizer, fordamper, forstøver, og meget andet, men der er altså tale om samme del. Coilen sidder inde i tanken, hvor den producerer damp af den væske du har påfyldt. Du kan få mange forskellige coils til mange forskellige tanke. En tank har et bestemt udvalg af coils, så du kan få forskellige coils til den tank du har.
En coil varmer væsken op ved hjælp af noget glødemateriale som for eksempel kan være en glødetråd drejet til en spiral, eller det kan være "mesh" som er en slags net som danner en tunnel og får samme cylinder form som glødetråden. Glødematerialet er omgivet af noget vægemateriale som for eksempel kan være organisk bomuld/vat eller keramik, som fører væsken ind til glødematerialet ved at suge det op.
På den måde bliver væsken varmet op til en temperatur som omdanner væsken til den damp vi inhalerer. De forskellige coils kan tåle en bestemt mængde strøm som på e-cigaretten hedder watt eller volt. Jo mere strøm der kommer igennem, jo hurtigere og mere vil den varmes op, og jo mere damp vil din e-cigaret producere.
På siden af coilen står der skrevet hvor mange watt coilen kan tåle, og i nogle tilfælde står der også i hvilket watt spektrum coilen fungerer bedst i. Det står også hvor mange ohm coilen har. Ohmen på en coil afgør hvor stor modstand der er i coilen. Jo lavere modstand der er, jo løsere et sug får du også.
Der findes forskellige typer af coils som passer de forskellige typer af tanke. De typer coils du typisk vil støde på er;
Det er vigtigt at du vælger en coil som passer til din tank, ellers vil du ikke kunne bruge den. Enten vil du slet ikke kunne skrue den i din tank, eller også vil tanken ikke registrere coilen. Typisk kan du søge efter navnet på din tank/e-cigaret, og så vil der være coils blandt søgeresultaterne. Alternativt kan du finde dit produkt på siden og rulle ned. I langt de fleste tilfælde vil de coils som passer til din tank/e-cigaret være linket som tilbehør.
Når du skal have en ny tank eller e-cigaret, afhænger det bedste valg af hvilken dampoplevelse du søger. Går du efter store tunge skyer, skal du vælge en sub-ohm tank som bruger coils der kan klare en masse strøm. Hvis du gerne vil have en cigaret-autentisk dampoplevelse, er det bedst at gå efter en e-cigaret/tank som ikke er så stor og bruger coils med en høj ohm/høj modstand, så du får et stramt sug lige som på en cigaret.
Det kan ikke siges at noget er bedre end noget andet, fordi alles præferencer er dybt forskellige. Men du skal altid vælge en coil der passer til din tank.
Nogen gange kan man opleve at ens e-cigaret smager brændt, at den "gurgler", spytter væske, eller andre udfordringer. Mange er tilbøjelige til at tænke at der er noget galt med produktet, men fordi det kan tage tid at kalibrere sig ind på hvordan produktet kan lide at blive brugt og at lære dampverdenen at kende, er det ofte måden man bruger produktet på som er skyld i "fejlen". Dermed ikke sagt at der ikke findes defekte produkter, men ofte kan det nemt løses hjemmefra.
Når du tager en ny coil i brug, er det vigtigt at få startet coilen ordentligt op. Det vil forlænge levetiden på coilen, og give dig en mere behagelig damp oplevelse.
Som vi gennemgik i starten af afsnittet, er der en masse vat i din coil. Hvis vattet ikke har nok væske, vil vattet brænde og du vil få en rigtig grim smag. Man skulle tro at vattet selv ville suge væsken op hvis du fylder væske i tanken. Det vil det delvist også, men det vil ikke kunne trænge igennem til det inderste var, og derfor vil kun det yderste vat være vådt. I og med at coilen varmer op indefra, vil det ikke være nok.
I stedet skal du (hvis du kan) pille din coil ud, og langsomt dryppe dråber direkte ned i coilen og lade vattet suge det op, til vattet er helt gennemvædet. Hvis du har en coil med huller på ydersiden hvor at du kan se vattet, vil det også være godt at give den et par dråber dér og lade vattet suge det op. Hellere lidt for meget væske som kan svinge ud bagefter, end for lidt væske og en brændt smag.
Når du har givet din coil godt med væske, kan du sætte den tilbage i din tank og påfylde væske. Du kan med fordel lade den stå et par minutter så den kan suge lidt væske op, hvis nu der skulle være nogle tørre pletter i dit vat. Hvis du vil være HELT sikker, kan du tage et par sug på e-cigaretten UDEN at aktivere den, for at suge lidt ekstra væske ind i vattet.
Hvis din tank har indbygget coil, skal du dryppe ned i coilen via mundstykket mens den sidder i tanken. Du vil højst sandsynligt få lidt overskydende væske som kan komme ud af airflowet. Når du har givet den nok dråber og du mener vattet er gennemvædet, kan du lægge e-cigaretten ned på et stykke køkkenrulle så det overskydende væske kan komme ud af airflowet.